När kommer hösten?

Jag är så evinnerligt trött.
Jag skuller på värmen och alla andra aktiviteter...
Jag vet att jag är sjuk, men emellanåt längtar jag till den uppfriskande luften om hösten.
Den som bokstavligt talat sveper över dig som en mild frisk vind.
Som ger dig lite naturlig färg på kinderna (och då pratar vi inte röd som en kräfta färg)...
Den perioden som fortfarande inte är jättemörk på kvällarna, men som än då gör att man känner med rätt att man får lägga sig ner i soffan med gott samvete, tända ljus och använda filten!
Min kära man har dessutom köpt en vetekudde som jag kan värma mig med när det blir riktigt kallt.

Det känns som att jag har en spännande sensommar/höst framför mig och jag vill komma dit redan nu!
Jag vill påbörja min resa redan nu!
Vad finns bakom krönet? Vilka erfarenheter ska jag få samla på mig? Hur kommer jag att få utvecklas?
Jag är nyfiken!

Till hösten ska jag sätta igång med min träning igen och det längtar jag framför allt till.
Jag längtar att få sätta min ropp i rörelse, tills det nästan gör ont.
Känna hur musklerna jobbar och den där sköna känslan efteråt.
Promenader, joggingturer, yoga och kanske även ridning. Full fart.

Så, när kommer hösten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0